Wariacje na temat sofy Chesterfield

Trudno jest o ostateczną odpowiedź, skąd pochodzi nazwa Chesterfield i gdzie powstały pierwsze egzemplarze tych mebli, które dziś są tak jednoznacznie identyfikowane. Najbardziej prawdopodobna teoria mówi, że pierwsze modele tych charakterystycznych mebli skórzanych zostały wykonane dla hrabiego Philipa Stanhope, czwartego hrabiego Chesterfield, w II połowie XVIII wieku. Mebel ten charakteryzuje się kształtem oraz formą, która umożliwia siedzenie prosto, jak również przyjęcie wygodnej pozycji do relaksu. Od powstania do dnia dzisiejszego Chesterfield przeżywał wiele różnych odsłon, jednak w czasach wiktoriańskich wzniósł się na wyżyny dobrego smaku i na dobre zagościł w kanonie mebli z klasą. Historia designu zna co najmniej kilkadziesiąt luźno ze sobą powiązanych adaptacji sofy Chesterfield. Głównym motywem takich inspiracji jest oczywiście charakterystyczne pikowanie, które stało się motywem przewodnim znanego stylu glamour.
Poniżej Chesterfield w równych odsłonach, począwszy od klasyki w skórze, aż po nowocześnie wykończony, z nutką nonszalancji.
www.brownrigg-interiors.co.uk
www.high50.com
www.narratives.co.uk
www.farmhouseurban.com
www.allegro.pl

Komentarze

  1. Podobaja mi sie bardzo takie sofy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Marzy mi się sofa w tym stylu! Najlepiej brązowa, skórzana... Marzenie:) Pozdrawiam serdecznie.
    Sagaska

    OdpowiedzUsuń
  3. Marzylam cale lata o takiej sofie... a ze marzenia sa do spelnienia, to jestem szczesliwa posiadaczka :)))Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ładne, masywne, solidne, przypadły mi do gustu.

    No, może z wyjątkiem tej patchworkowej, chociaż do pokoju dziecinnego by kolorystycznie pasowała. Ale obawiam się, że tylko kolorystycznie...

    OdpowiedzUsuń
  5. kolorowa! genialna! :) reszta bardzo stylowa

    OdpowiedzUsuń
  6. O, widzę w komentarzach, że zdanie na temat kanap bardzo podzielone :) Mi zupełnie nie przypadły do gustu, z wyjątkiem tych kolorowych, patchworkowych, które są rewelacyjne! Czyli uważam zupełnie inaczej niż Michał :D No, ale nic! Tak już jest, że gusta muszą być różne :)

    Chciałabym Cię serdecznie zaprosić do mnie na konkurs. Szczegóły na blogu: http://www.wnetrzazewnetrza.pl/2013/01/konkurs-o-zapachu-lawendy.html
    Będzie mi bardzo miło jeśli weźmiesz udział:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Po prostu wspaniałe aranżacje. Chciałabym tak mieszkać.

    OdpowiedzUsuń
  8. Until recently, I was behind the curve on my digital sound technology.
    Customer satisfaction ranks higher with Definitive
    than with any other home audio company in the industry.
    Take your arms and point them straight to the side (like you're getting ready for a sobriety check, I hear this is how
    it starts.

    Feel free to visit my webpage :: home theater speakers

    OdpowiedzUsuń
  9. Śliczne meble:) Pozdrawiamy i polecamy nasz Fan Page oraz stronę www.emebletapicerowane.p :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Idealnie komponują się z takim czymś http://meble-angielskie.pl/portfolio_page/meble-gabinetowe-warszawa-biblioteka-conwy-castle/ ja to lubię

    OdpowiedzUsuń
  11. Ekstra wyglądają. Przez chwilę zastanawiałam się nad taką zmieniając sofę, ale ostatecznie stwierdziłam, że praktyczniejsza przy dzieciach będzie nieco prostsza, ale za to łatwa do czyszczenia i wytrzymała sofa od Sofami.pl i się nie zawiodłam.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty