czwartek, 10 kwietnia 2014

HOME STAGING

Home staging - wg. definicji podanej na Wikipedii polega na przygotowaniu nieruchomości do sprzedaży bądź do wynajmu. Celem takiego przygotowania jest zainteresowanie jak największej liczby oglądających nieruchomość, a przez to przyspieszenie sprzedaży lub wynajmu za możliwie najwyższą cenę. Techniki home stagingu opierają się na marketingu. Ich zastosowanie zmienia charakter nieruchomości
z "do mieszkania" na "do sprzedania". Nieruchomość przygotowana do sprzedaży (wynajmu) staje się produktem atrakcyjnym dla nabywców. Badania na rynku amerykańskim wskazują skuteczność w skróceniu czasu sprzedaży (przeciętnie o 40%)
a także w zwiększeniu realnej wartości nieruchomości (z badań Barbary Schwarz, światowej pionierki home stagingu po jego zastosowaniu oferowana cena zakupu rośnie przeciętnie o 10%). Jednym z podstawowych założeń home stagingu jest działanie niskokosztowe. Home staging jest potrzebny szczególnie w nieruchomościach, gdzie przychodzi wielu potencjalnych kupujących i żaden nie decyduje się na zakup. Oznacza to, że zachęciła ich oferta i dobra cena, jednak zniechęca sama nieruchomość.

W ubiegłym tygodniu miałam przyjemność zakończyć pierwszy kurs Home stagingu organizowany przez Educoncept na Śląsku. Materiał szkoleniowy bazuje na wiedzy Ann Maurice - czołowej home stagerki na świecie, ale został również dostosowany do polskiej specyfiki. Absolwenci kursu otrzymali międzynardodowy certyfikat sygnowany przez Ann Maurice. W chwili obecnej pracuję nad przygotowaniem kompleksowej
i szczegółowej oferty z zakresu Home stagingu, która niebawem zostanie włączona do usług oferowanych przez Decolatorium.
Zdjęcia:https://www.facebook.com/educoncept?fref=ts

1 komentarz:

  1. Home Staging kręci mnie od jakiegoś czasu, właściwie to od kiedy obejrzałam całą serię programu z DOMO+ o tym tytule, inspirujący, rewelacyjny pomysł na biznes! :)

    OdpowiedzUsuń